فواید ظروف مسی

فواید ظروف مسی

آشپزی در ظروف مسی می تواند کم خونی را کم کند و احتمال مبتلا شدن ب سرطان خون را کاهش دهد

علت خوشمزه شدن و خوب جا افتادن غذا در ظروف مسی این است که حرارت در ظروف مسی بیش از سایر ظروف فلزی نگهداری و به طور یکنواخت توزیع می شود , ویژگی های فلز مس و رسانایی بسیار زیاد آن است که باعث می شود غذا در ظرف مسی خیلی سریعتر بپزد و انواع خورش ها در این ظروف بهتر جا بیافتد , همینطور سرخ کردن غذاها در ظروف مسی باعث تردتر شدن آن ها می شود.
پخت غذا در این ظروف می تواند کم خونی را کم کند و احتمال مبتلا شدن ب سرطان خون را کاهش دهد زیرا مس از عناصر لازم برای فرآیند خونسازی و رفع کم خونی است.
در دهه پیش مردم کشور ما برای پخت غذا مخصوصاً خورشت و آش از قابلمه های مسی استفاده می کردند و یک کفگیر آهنی داشتند به نام حسوم که موقع پخت غذا دائم درون آن قرار می گرفت و باعث رفع کم خونی می گشت.
کمبود یون مس موجب احساس رخوت وخواب آلودگی و کسالت مداوم می شود و سبب می شود که درد مفاصل داشته باشیم پخت غذا در ظروف مسی باعث از بین رفتن این حالات می شود و برای جبران کمبود یون مسی پزشکان توصیه می کنند یک دست بند مسی به دست داشته باشید.
پخت غذا در ظروف مسی باعث طول عمر مفید و سلامتی جسمی خانم های نزدیک به دوران عادت ماهیانه می شود. ، باید بدانید هیچ کارتل داروئی نمی تواند از یون یک عنصر برای شما قرص تهیه کند و آن چیزی که به اسم قرص آهن می شناسید مولکول آهن هست. در شمال ایران برای جلوگیری از بیماری های خونی و سرطان خون موقع پخت خورشت یک تکه آهن یا نعل وسط خورشت می انداختند تا کاملا رنگ بگیردو این کار باعث آزاد شدن یون های آهن و سلامتی بدن می شود.
مس در صرفه جویی انرژی و پخت سریع مفید است زیرا در قدرت انتقال حرارت بعد از طلا از بهترین فلزات است.