توصیه هایی برای حفظ و نگهداری ظروف مسی

توصیه هایی برای حفظ و نگهداری ظروف مسی

این توصیه ها را یاد بگیرید و برای استفاده مفید تر و طول عمر بیشتر ظروف مسی کار ببرید


توصیه هایی برای حفظ و نگهداری ظروف مسی
در اولین روز استفاده از ظروف مسی، یک یا دو لیوان شیر در آن بجوشانید. شیر باعث می‌شود که ظرفتان ضدعفونی شده و از سیاه شدن زودهنگام آن نیز جلوگیری می‌کند. یادتان باشد که همیشه در هنگام آشپزی با ظروف مسی برای منتقل نشدن حرارت زیاد از شعله پایین گاز، از شعله پخش کن استفاده کنید.
برای از بین بردن لکه ای از روی ظرف مسی یک برش پیاز بمالید تا سریعتر تمیز شود.
برای جلوگیری از ورود بیش از اندازه مس به غذا و از بین رفتن لایه داخلی ظرف در ظروف مسی غذاهای اسیدی و ترش نپزید.
هنگام شستشو ظروف مسی برای از بین نرفتن لایه پوششی محافظ آنها را نخراشید.
برای شستن ظروف مسی آنها را در ماشین ظرفشویی قرار ندهید و بعد از شستن سریع خشک کنید.
برای پاک کردن قسمت های بسیار کثیف ظروف مسی و براق کردن آنها را در نمک فرو برده و نصف یک لیمو ترش را روی قسمت مورد نظر بمالید.
یک قاشق چای خوری نمک را در یک فنجان سرکه سفید حل کنید و به آن آرد بیفزایید تا حالتی خمیری بیابد. خمیر را روی سطوح ظرف بمالید و پانزده دقیقه تا یک ساعت آن را کنار بگذارید سپس با آب گرم ظرف مسی را بشویید و با پارچه نرم و تمیز آن را خشک تا براق شود.
از آب گرم و اسکاچ های نایلونی برای شستشوی ظروف مسی استفاده کنید و از شستن این ظروف با شوینده های با قدرت سایندگی بالا پرهیزکنید.
پولیش مس برای از بردن لکه های روی ظرف و حفظ درخشندگی آن مفید است.
برای جلوگیری از زنگ نزدن ظروف مسی قلم مو را در آب پیازفرو کرده و آن را روی ظروف مسی بمالید.
اگر پس از طبخ غذاهای ترش یا غذاهایی که آب آشامیدنی کلردار دارند در داخل ظرفتان لکه‌های سیاه دیدید، نگران نباشید. این لکه‌های سیاه سلامتی شما و اعضای خانواده‌تان را تهدید نمی‌کند. برای تمیز کردن این لکه‌ها از مخلوط خاکستر با پودر ظرف شویی استفاده کنید. حالا فقط یک اسفنج برای تمیز کردن ظرفتان کافی است. هرگز برای این کار از سیم ظرفشویی استفاده نکنید. اگر قرمزی مس در داخل ظرفتان نمایان شد، حتما آن را قلع اندود کنید. البته باید بدانید که پخت شیرینی و برنج در چنین وضعیتی مانعی ندارد. اما غذای ترش یا غذایی که با آب کلردار درست می‌شود، نباید در چنین ظرفی پخت شود.